...

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

dersicerik_turizm_isltm_2

TURİZM İŞL. VE OTELCİLİK (NORMAL VE İKİNCİ ÖĞRETİM) BÖLÜMLERİ DERS İÇERİKLERİ

II. SINIF

2. SINIF GÜZ DÖNEMİ (3.Yarıyıl)

T201- İNGİLİZCE III (8-0) 8

Orta Seviye; Orta Seviye İçin Dört Dil Becerisi: Okuma; Yazma; Dinleme ve Konuşma; Orta Seviye İçin Uygun Gramer ve Sözcük Bilgisi; Dili geliştirmek ve Pekiştirmek için Kapsamlı Faaliyetler.

T203- YİYECEK HAZIRLAMA TEKNİKLERİ (2-2) 3

Yiyecek Hazırlama Teknikleri, Standart Pişirme Yöntemleri, Standart Yemek Kalitesinde Yiyecek Hazırlama, Yiyecek Süsleme ve Sunumu.

T205- ÖNBÜRO VE YÖNETİMİ (3-1) 3

Önbüro Departmanının Önemi; Önbüro Departmanının Organizasyon Yapısı; Önbüro İşlemleri;  Önbüro Personelinin Görev ve Sorumlulukları; Rezervasyon Süreci; Rezervasyon Çeşitleri; Rezervasyon Durum Analizleri; Rezervasyonlarda Karşılaşılan İstisnai Durumlar; Resepsiyon Bölümü, Check-in ve Check-out İşlemleri; Önkasa Bölümü, Hesap Çeşitleri, Hesap Özellikleri, Ödeme Şekilleri ve Ödeme Araçları; Üniformalı Hizmetler ve Santral Bölümleri;  Oda Satış Süreci; Oda Satış Teknikleri; Oda Satışında Özel Durumlar; Önbüro-Konuk İlişkileri ve Konuk Şikâyetleri.

T207- KAT HİZMETLERİ (2-2) 3

Kat Hizmetlerinde Planlama ve Organizasyon; Diğer Bölümlerle İlişkiler; Kat Hizmetlerinde İletişim; Kat Hizmetlerinde Malzeme Yönetimi; Kat Hizmetlerinde Kontrol; Kat Hizmetlerinde Temizlik ve Dekorasyon; Kat Hizmetlerinde Hijyen; Kat Hizmetlerinde Güvenlik; Çamaşırhane Yönetimi.

T209- TURİZM EKONOMİSİ (2-0) 2

Turizm Ekonomisi ile İlgili Temel Kavramlar; Turizm ve Kalkınma İlişkisi; Turizmin Ekonomik Etkileri; Turizm Talebi; Turizm Arzı; Turizmde Piyasa Çeşitleri; Turizmde Arz Talep Dengesi ve Fiyat Oluşumu; Turizmde Yabancı Sermaye ve Çokuluslu İşletmeler; Türkiye Ekonomisinde Turizmin Yeri.

T211- ÖNBÜRO VE KAT HİZMETLERİ OTOMASYONU (1-2) 2

 Fidelio Suite 7 Otel Programı: Genel Açıklamalar; Rezervasyon; Check-in; Müşteri Harcamalarının Kaydedilmesi; Önbüro; Check-Out; Ödeme Yöntemleri; Mesajların Kaydedilmesi; Departmanlar Arası Fidelio Uygulamaları; Kat Hizmetleri Yönetimi; Rapor Hazırlama ve Gece İşlemleri.

T213- SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (2-0) 2

Bilim ve Bilimsel Düşünme; Araştırmanın Anlamı, Önemi ve Planlanması; Veri Çeşitleri ve Veri Toplama Yöntemleri; Anket Tekniği; Örnekleme Türleri; Veri Türlerine Göre Kalitatif ve Kantitatif Analiz Teknikleri; Araştırma Raporu Yazma; Kaynak Gösterim Yöntemleri; Tez Yazımı; SSPS Veri Analiz Programına Veri Girişi.

2. SINIF BAHAR DÖNEMİ (4. Yarıyıl)

T202- İNGİLİZCE IV (8-0) 8

Orta Seviye; Orta Seviye İçin Dört Dil Becerisi: Okuma; Yazma; Dinleme ve Konuşma; Orta Seviye İçin Uygun Gramer ve Sözcük Bilgisi; Dili Geliştirmek ve Pekiştirmek İçin Kapsamlı Faaliyetler.

T204- YİYECEK İÇECEK SERVİSİ (2-1) 2

Temel Kavramlar; Yiyecek İçecek İşletmelerinin Sınıflandırılması; Servis Araçları; Servise Hazırlanma; Üç Ana Yemek Servisi; Servis Çeşitleri; Servis İlkeleri; Sos Hazırlama ve Servis Etme; Şarap Servisi; Ziyafet Servisi; Bar ve Kokteyller; Yiyecek İçecek Kontrol.

T206- REKREASYON VE ANİMASYON(2-0) 2

Temel Kavramlar; Rekreasyonun Tarihi Gelişimi; Rekreasyon Çeşitleri ve Özellikleri; Rekreasyon ve Turizm İlişkisi; Animasyonun Tarihi Gelişimi; Animasyon Çeşitleri ve Özellikleri; Turizm ve Animasyon İlişkisi; Turizm Ürününün Bir Unsuru Olarak Animasyon; Animasyon Sisteminin Çalışma Esasları ve Genel İlkeleri; Animasyon Yönetimi.

T208- SEYAHAT ACENTACILIĞI VE TUR OPERATÖRLÜĞÜ (2-0) 2

Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü ile İlgili Temel Kavramlar; Turizm Endüstrisinde Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlerinin Rolü ve Önemi; Paket Tur Hazırlanması ve Yönetimi; Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlerinde Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı ve Etkileri; Türkiye'deki ve Avrupa Birliği Ülkelerindeki Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü Endüstrilerinin Karşılaştırılması.

T210- ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ (3-0) 3

Davranış Kavramı; İnsan Davranışının Temelleri; Davranış Bilimlerinin Tanımı ve Diğer Bilimlerle İlişkisi; Örgütsel Davranışın Tanımı; Örgütlerde Algılama; Kişilik ve İş; Örgüt Kültürü; Tutum ve İş; Örgütlerde Motivasyon; Örgütlerde Liderlik; Örgütlerde İletişim; Örgütlerde Kişilerarası İletişim.

T212- TURİZMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (1-2)2

Seyahat Acentaları Otomasyon Programları, İçerik Yönetimi.

T214- TURİZM HUKUKU (2-0) 2

Turizm Endüstrisinde Kanun ve Yönetmelikler; Seyahat Acentaları ve Tur Operatörleri ve Diğer Turizm Organizasyonları; Ulusal ve Uluslararası Turizm Örgütleri; Turizmde Tüketici Hakları.