...

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

dersicerik_iktisat_2

İKTİSAT BÖLÜMÜ NORMAL VE İKİNCİ ÖĞRETİM DERS İÇERİKLERİ

İktisat II 

2.SINIF (GÜZ DÖNEMİ) 3. YARIYIL

İKT- 201 Mikroekonomi -I                 3(3+0)

Mikroekonominin tanımı ve kapsamı. Temel kavramlar. Tüketim teorisi: Eş marjinal fayda ilkesi ve tüketici dengesi, farksızlık analizi ve tüketici dengesi. Piyasa talep analizi. Talep esnekliği ve çeşitleri. Üretim teorisi: Arz fonksiyonu ve arz esnekliği. Üretim fonksiyonu ve verim analizi, optimal faktör bileşiminin seçimi. Maliyet teorisi: Maliyet ve üretim ilişkisi, kısa ve uzun dönem firma maliyetleri.

ECO-201 Microeconomics- I            3(3+0)

Definition and extent of microeconomics, basic concepts, Consumption Theory: Principle of equal marjinal utility and consumer equilibrium, Indifference curve and consumer equilibrium, Demand analysis of market, Demand Elasticity. Production Theory: Suply Function and Suply Elasticity, Production Function and Yield Analysis,  Choosing of Optimal Factor Combination, Cost Theory: Cost and Production Connection, Short and Long Term Firm Costs.

İKT- 203 İstatistik -I                       3(3+0)

Veri toplama, özetleme, sunma ve analiz etmede temel prosedürler,  Olasılık teorisi, Tesadüfi değişkenler, Binom Dağılımı, Poisson ve Bernoulli dağılımı, Normal dağılım, Standart normal  dağılım. Örnekleme teorisi, Örnek ortalamalarının dağılımı, Merkezi limit teoremi, İstatistiksel tahmin: nokta tahmini, aralık tahmini.

ECO-203 Statistics-I                      3(3+0)

Basic Procodures of Collection, Summation, Presentation and analyzation of data, Probability theory, random variables, Binomial Distribution, Poisson and Bernoulli Distribution,  Normal Distribution, Standart Normal Distribution, Sampling Theory, Distribution of Sample Means, Central Limit Teorem, Statistical İnterference: Estimation of Point and Interval.


İKT- 205 Pazarlama İlkeleri              3(3+0)

Pazarlamanın toplumdaki makro rolü ve işletmeler ve diğer organizasyonlardaki mikro rolü üzerinde durmak. Konular: pazarlama sistemi, pazarlama kavramı, pazar bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma, satış tahmini, pazarlama araştırması, satın alıcı davranışı, satın alıcının karar verme süreci, pazarlama karması elemanları: fiyat, ürün, dağıtım ve promasyon, hizmet pazarlaması, uluslararası pazarlama ve pazarlamada çağdaş sorunlar.

İKT- 207 Maliyet Muhasebesi           3(3+0)

Temel Maliyet terimleri ve kavramları, Genel Muhasebe - Maliyet Muhasebesi İlişkileri, İmalat İşletmelerinde Gelir Tablosu ve Satılan Malların Maliyeti Tablosu, Malzeme ve İşçilik Maliyetleri, Genel Üretim Maliyetleri ve Götürü Yükleme,  Maliyet-Hacim-Kar Analizi, Maliyet Yerleri ve Maliyet Dağıtımı, Muhasebe Bilgi Sistemlerinin Amacı, Dokümanların Rolü, Sorumluluk Muhasebesi ve Bütçeleme ve Tekdüzen Muhasebe Sisteminde Maliyet Kayıtları.  Maliyet akışı, Maliyet Dağıtım Tablosu, Mamul Maliyetleri ve Dönem Giderleri, Temel Stok Bulundurma modelleri, Maliyetleme Yöntemleri: Tam maliyetleme, Normal maliyetleme, Doğrudan maliyetleme, Sipariş Maliyetleme, Safha maliyetleme, Standard maliyetleme, Bileşik Üretimde Maliyetleme.

İKT- 211 Bilgisayar - I                 3(2+1)

Bilgisayarla ilgili temel bilgiler. İşletim Sistemleri: Dos, Windows, Linux. Internet, Network ve Kelime işlem programlarının laboratuar ortamında uygulamalı olarak tanıtılması.

İKT- 213 İngilizce-III                  4(2+2)

Bu ders orta (Intermediate) düzeyde gramer yapılarının açıklanması üzerine yoğunlaşırken, okuma, dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmaları da kapsamaktadır. 

İKT- 217 Makroekonomi -I            3(3+0)

Makroekonominin tanımı ve kapsamı. Milli gelirin ölçülmesi ve sorunları. İstihdam ve işsizlik. Basit Keynezgil sistem: Tüketim, tasarruf ve yatırım fonksiyonlarının analizi, milli gelir denge düzeyinin belirlenmesi, çarpan mekanizması, kamu sektörü ve milli gelir. Açık ekonomide milli gelir. Uzun dönem tüketim fonksiyonları. Yatırım modelleri ve hızlandıran mekanizması

ECO-217 Macroeconomics I        3(3+0)

Definition and Extent of Macroeconomics,  Measurement of national income and its problems, Employment and Unemployment, Simple Keynesian System:  Analysis of Consumption, Savings ve Invesment Functions, Determination of eguilibrium national income level, Multiplier Mechanism, Public Sector and National Income, National Income in Open Economy, Long Term Consumption Functions, Invesment Models and Accelerator Mechanism.

4. YARIYIL

İKT- 204  İstatistik-II                  3(3+0)

Anket analizi: Anket nedir? Ölçek türleri, verilerin analizi ve yorumu. Örnekleme kuramı, Örnekleme teknikleri, Hipotez testleri, Varyans analizi, Regresyon ve korelasyon analizi, İstatistiksel çıkarım, İndeksler.

ECO-204 Statistics-II  3(3+0)

Survey Analysis: What is Survey? Scale Kinds, Analysis and Comment of Data, Sampling Theory, Sampling Techniques, Hypothesis Tests, Analysis of Variance, Regression and Correlation Analysis, Statistical Inference, Index.

İKT- 206 İşletme Yönetimi           3 (3+0)

Yönetim ve Yönetim Mesleği, Yöneticinin Rolüne ve Yönetim Fonksiyonlarına Giriş, Yönetimin Tarihsel Gelişimi, Türkiye’de İşletme Yönetimi, Yönetim Teorileri, Yönetim Fonksiyonları (Planlama, Örgütleme, Kadrolama, Yöneltme, Koordinasyon, Kontrol), Modern Yönetim Teknikleri (AGY, Açık Defter Yönetimi, Zaman Yönetimi, Bilgi Yönetimi), Yeni Organizasyon Yapıları (Şebeke Organizasyonlar, Öğrenen Organizasyonlar, Yalın Organizasyonlar, Sıfır Hiyerarşi ve Sanal Organizasyonlar); Kriz Yönetimi, Globalleşmenin Yönetim Fonksiyonları Üzerindeki Etkileri, Çokuluslu İşletmelerin Yönetimi, Vizyon Yönetimi, Sorumluluk, Otorite ve Yetki Devri, Örgütsel Değişim, Stress-Etkileme ve İletişimin Temelleri, Liderlik, Motivasyon, Gruplar ve Şirket Kültürü-Kontrol, Rekabetçi Organizasyonlar İnşa Etme, Yönetim ve Farklılık, Gelişme ve Yaşam Döngüsü-

İKT- 208 Ticaret Hukuku           3(3+0)

Ticaret Hukukunun tanımı, Ticaret hukukunun faaliyet alanı, ticari işletme, ticari işlemler, vekil tayin etme, kıymetli ticari evraklar (çek, poliçe, senet), Türk Ticaret Kanunu, tacir, ticari kayıt(ticaret sicili),   cari hesap, patent ve marka düzenlemeleri, pazarlama aracıları, ticari yükümlülükler ve borçlara ilişkin düzenlemeler, Ticari şirketler, haksız rekabet.

İKT- 212 Bilgisayar-II             3(2+1)

Veritabanı programları: Bir veritabanının yaratılması. Tablolar, Sorgular, Formlar ve Raporlar oluşturma, SQL sorgulama komutları ile veri filtreleme.Web tasarım programları ile web siteleri oluşturma : dosya işlemleri, menüler, menü seçeneklerinin özellikleri ve kullanımı, sayfalarda hazır tema kullanımı, font özelliklerinin kullanımı, özel stil tanımlama ve stillerin kullanımı, sayfalara resim, animasyon, eklemek, şablon oluşturma. Hazır Javascript kodlarının web sayfalarına eklenmesi. Web sitelerinin yayınlanması.

İKT- 214 İngilizce-IV              4(2+2)

Bu ders orta ve ortanın üzeri (Intermediate –Upper Intermediate) düzeyde gramer yapılarının açıklanması üzerine yoğunlaşırken, dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine önem verilmektedir.

İKT- 216 Mikroekonomi -II        3(3+0)

Talep, arz ve piyasa dengesi. Piyasa çeşitleri ve firma davranışları teorisi: Tam rekabet teorisi, monopol teorisi, monopollü rekabet teorisi, oligopol teorileri. Faktör fiyatları ve gelir bölüşümü. Genel denge teorisi. Rekabet teorisi

ECO-216 Microeconomics-II       3(3+0)

Demand, Suply and Market Equilibrium,  Market Kinds and Firm Behaviours Theory: Perfect Competition Theory, Monopol Theory, Monopolistic Competition Theory, Oligopoly Theories, Factor Prices and Income Distribution, General Equilibrium Theory and Competition Theory.

İKT- 218 Makroekonomi –II          3(3+0)

Basit klasik sistemde denge. Para arzı ve talebi. Neo-Klasik Keynezgil sentez (IS-LM analizi). Parasalcı, Yeni Klasik ve Yeni Keynezgil akımlar. Toplam arz teorisinde yeni gelişmeler. Konjonktür modelleri. Enflasyon analizi. Makroekonomi politikaları. Ekonomik büyüme

ECO-218 Macroeconomics- II       3(3+0)

Equilibrium in Basic Clasical System, Demand and Suply of Money, IS- LM Analysis,  Monetarist, New Classical and Keynesian Schools,  Business Cycle Models, Inflation Analysis, Macroeconomic Policies, Economic Growth.